REVIEW: Captain Tsubasa: Rise of New Champions – PS4, Switch, PC

Zelfs als de Shounen-anime niets met gevechten te maken heeft, gaat het ook in het geheim om gevechten. De jonge hoofdrolspeler kookt met zijn tegenstander, speelt tennis of voetbal: de bewegingen zijn zo sensationeel en geëscaleerd dat ze ook met elkaar kunnen vechten. Een van de grondleggers van deze animatie is de populaire voetbalserie “Captain Tsubasa” uit de jaren 80. Binnen gebruiken jonge mensen met kussens de bal als skateboard, buigen ze het schiettraject in alle richtingen of strijden ze om de bal in de lucht, alsof ze op elk moment op de Super Saiyan kunnen vliegen.

Indruk

Heeft niets met voetbal te maken

Net als anime heeft “The Rise of a New Champion” eigenlijk niets met voetbal te maken. Natuurlijk wordt de actie uitgevoerd op het voetbalveld, meestal zit je achter een bal aan, maar hier eindigt het. Bewegingsvrijheid en de vrijheid om open strategieën te bedenken zijn hierbij een bijzaak. In plaats daarvan wil je ervoor zorgen dat je de bal koste wat het kost krijgt om hem zo snel en moeilijk mogelijk naar het doel te trekken. Het stoppen van elk schot van de doelman deed hem energie steken. Als hij eindelijk uitgeput is, speel je met de keeper en alle goals. Men kan zeggen dat de opkomst van de nieuwe kampioen meer op Bauduquet lijkt dan op FIFA.

Gameplay

Meer Bodukai dan FIFA

Als je mee wilt doen aan een serieuze voetbalwedstrijd, zul je teleurgesteld zijn. Dit gaat natuurlijk ook ten koste van de diepte. Uiteindelijk win je een spel in Captain Tsubasa omdat je agressiever speelt, slimmer reageert en betere spelers hebt. Daarom is de game niet geschikt voor langere tijd of online gamesessies (hoewel AI niet geschikt is om thuis te schrijven). Maar voor degenen die regelrechte arcadespellen zoals Brawl Football, Super Companion en Mega Man Football hebben gemist, is de opkomst van nieuwe kampioenen één ding.

Graphics

Mooie beelden

Deze onhandige actie wordt ook goed in beeld gebracht. Elke speciale tackle, ontwijkactie of all-round schietpartij kan naadloos worden omgezet in korte animaties. De adelaar die op magische wijze verschijnt op “Sky Eagle Shooting” heeft bijvoorbeeld voldoende ruimte voor licht voordat het spel onmiddellijk terugkeert naar de gameplay.

Helaas missen presentaties buiten het voetbal vitaliteit. Beide verhaalmodi (de ene na Tsubasa en de andere een zelfgemaakt personage) hebben hier en daar een animatiefragment met lage resolutie, maar de meeste zijn statische dialogen – veel statische dialogen. Anime-fans houden misschien van de interactie tussen stemacteurs en personages, maar uiteindelijk willen ze weer voetballen. Het verhaal van Tsubasa is maar een paar lange verhalen, maar afgaand op het hele verhaal voelt het nog steeds als een eeuwigheid.

Conclusie

Oké Anime Arcade Spel

Daarom is “Captain Tsubasa: Rise of a New Champion” niet het meest diepgaande spel, en de eindeloze dialoog in de verhaallijn voorkomt onhandige en interessante acties. Desalniettemin slaagde Captain Tsubasa erin een ervaring te creëren die sinds de jaren negentig bijna nooit meer is vertoond: arcade-sportgames. Niet alleen anime-fans zullen blij zijn met de stemwerken, de enorme cast en alle eigenaardige aanvallen. Iedereen die heimwee heeft naar een voetbalwedstrijd op de MVS- of CPSII-kast, kan ook plezier beleven – in ieder geval hoe lang deze oppervlakkige ervaring kan worden gespeeld.

• Product
  • Specificatie
  • Photos
  • Videos
  • Aanbiedingen
  • Bandai Namco
  • PEGI-leeftijd: 12
  • Anime Voetbal
  • Toegevoegen aan verlanglijstjeToegevoegd aan verlanglijstjeRemoved from wishlist 0
€16,21 €19,99
april 25, 2024 2:45 pm
× Productprijzen en beschikbaarheid zijn nauwkeurig op de aangegeven datum/tijd en kunnen worden gewijzigd. Alle prijs- en beschikbaarheidsinformatie die wordt weergegeven op Amazon.com (Amazon.in, Amazon.co.uk, Amazon.de, enz.) op het moment van aankoop, is van toepassing op de aankoop van dit product.
18 nieuw vanaf €16,21
€17,99
april 25, 2024 2:45 pm